שרת וירטואלי בענן

שרתים וירטואלים (VPS) הינם חלק בלתי נפרד מטכנולוגיית מחשוב בענן – Cloud Computing ולמעשה מהווים נדבך מרכזי עבור טכנולוגיה זו. בארכיטקטורת ענן מחשוב, ספק שירות אחסון אתרים מספק שרתים וירטואלים באמצעות מרכזי המחשוב שלו. מחשוב ענן מאפשר לבעלי שרת וירטואלי לגשת למידע ולתכנים שלהם בשרת הוירטואלי כמשתמשי קצה וכתוצאה מכך אין הם צריכים לרכוש משאבים ומערכות מיחשוב ולנהל אותם. תחת זאת, שוכרים בעלי שרת וירטואלי את השירות מספק אחסון אתרים המעמיד עבורם כוח מיחשוב פרטי ועצמאי, שהגישה אליו מתבצעת מרחוק דרך רשת האינטרנט.

אודות מחשוב בענן

ענן מחשוב או מחשוב בענן (באנגלית: Cloud computing) הינו פיתוח טכנולוגי אשר מאפשר שימוש בכוח עיבוד ומחשוב דרך רשת האינטרנט. הביטוי ענן הוא דימוי לרשת האינטרנט, כאשר בתוך ענן המחשוב נמצאים הנתונים (Data) של מערכות המיחשוב, בשרתים אשר במרכזי מחשבים והם מתופעלים בידי יחידות קצה מרוחקות. כתוצאה, אין המשתמשים הארגוניים או משתמשי הקצה צריכים לרכוש ולנהל משאבים פיזיים ומערכות מיחשוב ותחת זאת, יכולים לשכור משאבים ומערכות אלו כשירות מספקי הוסטינג המעמידים כוח מיחשוב שהגישה אליו תהיה מרחוק דרך האינטרנט. המשתמשים בטכנולוגיית מחשוב בענן יכולים להיות ארגון גדול, ארגון בינוני או קטן וכן, אדם בודד, כאשר גולת הכותרת של מחשוב בענן הינה העובדה כי המשתמש בשירותי המחשוב בענן אינו צריך לדאוג או אפילו להכיר את הסביבה הטכנולוגית שבה ממומשים שירותי הענן אשר רכש.

נשאלת השאלה אם כן, מהו השיקול לבחירה בשרת VPS בענן על פני בחירה בשרת פיזי?

נמנה להלן סיבות מרכזיות לבחירה בשרת VPS על פני שרת פיזי:

  1. תועלת הוירטואליזציה: שרת וירטואלי VPS עולה בתועלת שלו על פני שרת פיזי בהיבט הכספי. מעבר לעובדה כי שרת VPS עשוי להועיל לעסקים יותר במישור תכני ומאפייני הוירטואליזציה מאשר שרת פיזי, העלות של רכישת שרת וירטואלי נמוכה יותר מאשר עלות רכישה של שרת פיזי. כמו כן, היות ומדובר בשרת וירטואלי, אין לבעל העסק שרכש אותו כל צורך לבדוק חומרה כלשהי ולעמוד בפני החשש כי יהיה עליו להחליף את ה”סחורה” שקנה עקב אי התאמה לצרכיו הספציפיים, או להחליף חלקים בלתי תקינים.
  2. ניידות ושיתוף: שרת VPS מקל מאד על שיתוף קבצים ועבודה במקביל על פרויקטים מכל מקום ובכל עת, ללא צורך של הצוות במיומנות טכנית כלשהי הדרושה לצורך גישה ותפעול קבצי בית העסק. יש לציין כי Jetcloud עושים שימוש בשרתים הוירטואליים בדיסקים SSD מהירים ואמינים מאד, אשר הופכים את העבודה המשותפת על גבי השרת הוירטואלי ליעילה, מהירה, עדכנית ואמינה. שרתי ה-VMWARE של Jetcloud פועלים כאמור על גבי דיסקים SSD המספקים Snapshots ברמת ה-Storage להתאוששות מאסון.
  3. גמישות: ענן המחשוב מאפשר למשתמש שליטה וויסות של עוצמת המחשוב הנדרשת, כך שבעיתות עומס ניתן לשכור כוח מחשוב גבוה יותר ובעיתות רגיעה להקטין את ההוצאה.
  4. חיסכון כספי: אין עלות אחסון חומרה בחוות שרתים, אין צורך באחסון חומרת שרתים פיזיים בתוך בית העסק – שני דברים החוסכים עלויות גבוהות של חשמל והוצאות תקורה. בנוסף, עלות שדרוג, עדכון או שינוי המפרט הטכנולוגי של שרת VPS על פי צרכי בית העסק – נמוכה הרבה יותר מאשר בשרת פיזי.
  5. זמינות ואבטחה: הודות למאפייני הוירטואליזציה, כל המידע בשרת VPS מגובה ומאובטח ברמה גבוהה. בזכות עובדה זו, גם אם מתרחשת תקלה כלשהי השרת הוירטואלי, הידע נשמר ובמקרה הגרוע ביותר כמו נפילת השרת עקב פריצה – תמיד אפשר לעבור לעבור על שרת וירטואלי אחר (חדש). כמו כן, לוח בקרת אחסון של CPANEL, מאפשר שליטה מלאה של כל המשתמשים המורשים במערך האחסון, כך שכל גורם מורשה יוכל לטפל עבור בית העסק בכל תקלה, במידה ושירות ה- VPS אינו מנוהל על ידי Jetcloud.