שרת וירטואלי - OpenVZ
image-2694

מערכת ההפעלה OpenVZ – Open Virtuozzo הינה טכנולוגיית וירטואליזציה בקוד פתוח (GNU GPL) המיועדת לשימוש על גבי שרתי לינוקס. טכנולוגיית OpenVZ מאפשרת לספק הוסטינג להריץ מספר מערכות הפעלה הפועלות בניתוק אחת מהשניה, כלומר להפעיל מספר שרתים וירטואליים (VPS) במקביל על גבי שרת פיזי אחד (בדומה ל- Solaris Containers ו-LXC). בשונה ב- VMware הניחן גם הוא בוירטואליזציה מלאה ויכול להריץ מערכות הפעלה שונות על גבי שרת פיזי אחד, OpenVZ עושה שימוש בקרנל של לינוקס ולכן יכול לפעול רק על גבי שרת לינוקס.

טכנולוגיית OpenVZ מפרידה בין המתארחים בשרת הלינוקס באמצעות מחיצות, אך ההפרדה אינה מלאה, כך שהמשתמשים חולקים את משאבי השרת ואת הקרנל של לינוקס. שיטה זו חוסכת את הצורך בהקצאת משאבי זיכרון מראש עבור מערכות ההפעלה הפועלות על גבי השרת וכן, כל המשתמשים יכולים לעשות שימוש בקובץ המערכת של ספק ההוסטינג. OpenVZ מציע ממשק command-line נוח וכן ממשק SSH מובנה.

יש לציין כי ל- OpenVZ קיימים יתרונות על פני טכנולוגיות וירטואליזציה אחרות כדוגמת VMware, לנוכח העובדה כי OpenVZ מנצל בצורה אופטימלית יותר את משאבי החומרה בשרת וחוסך את את הצורך ברכישת רשיונות עבור סביבות העבודה המותקנות על ידי המשתמשים במחיצות השרת. מסיבה זו ניתן לומר כי OpenVZ מייצג יעילות טכנולוגיות וחסכון כספי עבור המשתמשים.

OpenVZ – שרת וירטואלי זול ומהיר עבור מפתחים

חברת Jetcloud מציעה עבור מפתחים – שרת VPS מבוסס OpenVZ כשרת פיתוח זול, אמין ומהיר (דיסקים SSD). היות ואין מדובר בשרת Production אלא בשרת הדרוש לצרכי פיתוחים בסביבה אינטרנטית, פתרון OpenVZ של Jetcloud עבור מפתחים הינו סביבת פיתוח אידיאלית. אין סיבה לשלם עבור שרת VPS כשכל מה שצריך הוא סביבת פיתוח. כמו כן, ההתקנה מתבצעת באופן מיידי.

ניתן לחסוך עלויות באופן משמעותי מאד על ידי פיתוח בסביבת OpenVZ עקב צמצום הוצאות הקשורות ברכישת רישיונות לתוכנות (בעיקר תוכנות אבטחה כמו Firewall). נציין כי בזכות השימוש של Jetcloud בדיסקים SSD בשרתי הפיתוח, מאופיינת סביבת הפיתוח במהירות עליה ותגובה גבוהים – דבר העשוי לסייע מאד לפרויקטים מורכבים. שימוש בדיסקים SSD משפר מאד את מהירות טעינה ומהירות התפעול היות ודיסק SSD מסוגל לקרוא ולכתוב דטה באותו זמן ולכן, שאילתות לבסיס הנתונים אורכות זמן קצר הרבה יותר מאשר במערכת המאוחסנת על גבי דיסק רגיל. יתרון נוסף לשימוש ב-SSD בשרת פיתוח OpenVZ, היא אבטחת מידע טובה יותר: היות ו- SSD הינו דיסק שלא בנוי על דיסקת מתכת מסתובבת ומחט לכתיבה וקריאה בדיסק, אלא פועל יותר כהתקן אחסון חיצוני שבו לא פועלים חלקים נעים, הסכנה לתקלות טכניות בדיסק SSD קטנה הרבה יותר ומכאן שהסיכון לאובדן המידע קטן הרבה יותר. שרת המבוסס על דיסקים SSD צורך פחות חשמל: צמצום עלות זו עבור Jetcloud באה לידי ביטוי גם בהקטנת העלות עבור המשתמשים בשרתי פיתוח OpenVZ.

כל הפיתוח שלכם בסביבת השרת הוירטואלי של OpenVZ  ניתן כמובן להעברה בכל עת לשרת Production ללא אובדן מידע. OpenVZ יאפשר לכם לבדוק הגדרות שרת, קונפיגורציות, הקצאת משאבי זיכרון ושטחי אחסון (למשל עבור בדיקות עומס וביצועים). סביבה זו יעילה מאד עבור פרויקטים כמו POC – Proof Of Concept, כאשר ה- VPS של OpenVZ ישמש במצב זה כסביבת עבודה המדמה באופן מדויק את המציאות אליה מכוון הקונספט.