שרת וירטואלי מומלץ

יותר ויותר חברות הוסטינג בישראל מספקות שרתים וירטואלים ללקוחותיהם, בעיקר לנוכח הדרישה ההולכת וגוברת ל- VPS מהיר, אמין ובעל משאבי זיכרון ונפח גבוהים המתאימים לפלטפורמות ולאפליקציות מקוונות מתקדמות. אין זה מפליא אם כן, שתחום השרתים הוירטואלים תופס תאוצה הן מבחינת שיפורים משמעותיים בחומרת השרתים והן במישור טכנולוגיות התוכנה המותקנת עליהם.

שני חתכי אוכלוסיה עיקריים עשויים למצוא שרת וירטואלי כמענה לדרישותיהם: מפתחי פלטפורמות ואפליקציות מקוונת וכן, בעלי עסקים ומנהלי פלטפורמות או אפליקציות אינטרנטיות כשירות עסקי ללקוחותיהם. מטרת מאמר זה הינה לספק המלצה בדבר הבחירה בשרת וירטואלי המתאים ביותר לשתי אוכלוסיות אלו.

חברת Jetcloud חרתה על דגלה להימצא תמיד בחזית הטכנולוגית של תחום השרתים הוירטואלים ולספק מגוון תצורות של שרתי VPS, בהתאם לצרכים ולדרישות של לקוחותיה. על בסיס עמדה זו, יצאה לאחרונה Jetcloud במהלך אשר דרש משאבים טכנולוגיים וכספיים ניכרים וזאת, על מנת להסב את כל השרתים הפיזיים אשר ברשותה מדיסקים רגילים, לדיסקים SSD. אסטרטגיה זו נועדה להקנות ללקוחות שרתים וירטואלים של Jetcloud שרתי VPS SSD וכתוצאה, את היכולת להנות ממהירות שרת גבוהה פי 300 מאשר שרתים מבוססי דיסקים קונבנציונליים וכן – אמידות, אמינות ושרידות גבוהים מאד בזכות המאפיינים הפיזיים של דיסקים SSD המותקנים בשרתי החברה.

שרת וירטואלי – המלצה למפתחי פלטפורמות ואפליקציות מקוונות

מפתחים ומתכנתים בשפות שונות, לרבות שפות צד שרת, זקוקים לשרת פיתוח אשר ידמה את הסביבה המבצעית בה תפעל לבסוף הפלטפורמה או האפליקציה שהם מפתחים. שרת VPS מומלץ עבור מפתחים הינו כזה המבוסס על טכנולוגיית OpenVZ. טכנולוגיית וירטואליזציה זו מבוססת על קרנל של לינוקס ומאפשרת למגוון מערכות הפעלה שונות לפעול זו לצד זו כשהן מופרדות באמצעות מחיצות. שרת פיתוח מבוסס OpenVZ מסוגל להריץ מערכות הפעלה מבוססות לינוקס בלבד, כגון: Centos, Fedora, Gentoo, Debian.

יתרונות שרת וירטואלי מבוסס OpenVZ עבור מפתחים:

  1. חסכון כספי: טכנולוגיית OpenVZ עבור שרתים וירטואלים כתובה בקוד פתוח (בשונה מאחותה הגדולה Virtuozzo) וחוסכת עבור משתמשי הקצה עלויות רישיונות למערכות הפעלה ותוכנות הגנה.
  2. מהירות ויעילות: סביבת עבודה יעילה ומהירה עבור מפתחים הינה אבן יסוד להצלחת פרויקטים וכן, לבדיקת קונפיגורציות שונות, הקצאת משאבי זיכרון, נפח אחסון וכדומה – על מנת לוודא כי פרויקט הפיתוח יוכל לפעול כשורה בסביבת השרת המבצעי. שרת VPS מבוסס OpenVZ יבטיח למתכנתים ולמפתחי הקוד כי הצלחת הפרויקט בשרת הפיתוח תעלה בקנה אחד עם הצלחתו בשרת ה- Production.

שרת וירטואלי – המלצה לבעלי עסקים אינטרנטיים ומנהלי פלטפורמות מקוונות

טכנולוגיית הוירטואליזציה של VMWare נחשבת כגולת הכותרת של טכנולוגיית השרתים הוירטואליים. חברת Jetcloud – כספקית שרתים וירטואליים מובילה בישראל, ממליצה ללקוחותיה העסקיים לרכוש שרת VPS מבוסס טכנולוגיית VMWare. שרת וירטואלי VMWare מאפשר הפעלה של מספר מערכות הפעלה שונות על גבי שרת פיזי אחד, כאשר טכנולוגיית VMWare מתווכת בין החומרה לבין מערכות ההפעלה השונות הפועלות על גביה. VMWare מאפשרת חלוקה דיפרנציאלית של משאבי השרת בין ה- VPS שבו, באופן שכל שרת וירטואלי יכול לקבל הגדרות שונות של משאבי זיכרון וכל משתמש קצה ב- VPS מתפקד כאילו היה שרת פיזי בפני עצמו, ללא כל תלות או קשר ל- VPS אחרים בשרת.

יתרונות שרת וירטואלי מבוסס VMWare עבור פלטפורמות ואפליקציות עסקיות:

  1. אופטימיזציה בניהול משאבי השרת: VPS מבוסס VMWare ניחן ביכולות גמישות להגדרת קונפיגורציות שונות עבור כל VPS הפועל עליו (זיכרון, נפח) כך שכל משתמש VPS יכול להגדיר עבור הפלטפורמה או האפליקציה המקוונת שלו, את הקונפיגורציות המתאימות לו ביותר וכמובן – לשלם בהתאם. זאת כאמור, ללא תלות או קשר לשרתים וירטואליים אחרים הפועלים על אותו שרת פיזי.
  2. התאוששות מאסון: שרת מבוסס VMWare מייצר Snapshots ברמת ה-Storage עבור כל שרת וירטואלי, כך שהתאוששות במקרה אסון (למשל פריצה חיצונית למערכת) היא מהירה, עדכנית ויעילה.
  3. שרידות: לשרתים מבוססי VMWare קיימת שרידות חומרה במקרה של כשל טכני. כמו כן, במקרה של עומס או תקלה בשרת VPS אחד, אין השפעה על שאר שרתי ה- VPS המתארחים על אותו שרת פיזי מבוסס VMWare.