שרת וירטואלי SSD

חברת Jetcloud השקיעה מאמצים ומשאבים רבים בעדכון הארכיטקטורה של מערך השרתים הפיזיים שלה והעברתם לשימוש בדיסקים SSD, הן עבור לקוחות האחסון השיתופי ובעיקר עבור לקוחות שרתים וירטואלים – VPS. השקעה עצומה זו בחומרת שרתים המבוססת על דיסקים SSD, נועדה רובה ככולה לספק ללקוחות VPS תשתית עוצמתית המעניקה למשתמשיה שני יתרונות בולטים: מהירות, שרידות.

Jetcloud שמה לעצמה מטרה, כספקית שרתים וירטואליים מובילה בישראל, לספק ללקוחותיה את המיטב – הן בהיבט החומרה והן בהיבט התוכנה. בדומה לדיסק Solid State Drives – SSD המותקן במחשב האישי, אשר מספק מהירות תגובה פי 300 מדיסק רגיל, מאפשר השימוש בדיסקים SSD בשרתי Jetcloud מהירות תגובה הממקסמת את האפשרויות הגלומות בזמני טעינת הפלטפורמה האינטרנטית ומאפשרת הן לבעלי או מפתחי הפלטפורמה והן למשתמשי הקצה בה, להנות ממהירות גבוהה בטעינה, מהירות גבוהה במעבר בין החלקים הדינאמיים של הפלטפורמה וכן, מהירות גבוהה בקבלת תוצאות לשאילתות המתבצעות באמצעות הפלטפורמה.

אין ספק כי מהירות הקריאה והכתיבה בדיסק SSD הינה גבוהה באופן משמעותי מזו של דיסק רגיל. תצורת שרת וירטואלי מבוסס דיסק SSD מבטיחה לא רק מהירות תגובה עבור הפלטפורמות המקוונות המותקנות עליו, אלא גם צריכת מעבד נמוכה יותר. בצורה זו, יכולים בעלי השרת הוירטואלי לחסוך בעלויות מעבד ועדיין להנות ממהירות תגובה גבוהה של השרת.

שרתי VPS מבוססי דיסקים SSD מבטיחים גם עמידות גבוהה יותר וארוכת טווח למידע השמור והמנוהל בהם, היות ובניגוד לדיסקים הרגילים העושים שימוש עבור קריאה וכתיבה אליהם במחט מגנטית ובמגוון חלקים נעים, דיסק SSD עושה שימוש בשבבי זיכרון מסיליקון. המשמעות הינה כפולה: מהירות הקריאה והכתיבה לדיסק SSD בשרת גבוהה מאד וכן, המידע בדיסק SSD נשמר טוב יותר ולאורך זמן. דיסקים SSD אמידים יותר, אמינים יותר ובעלי שרידות גבוהה יותר מהדיסקים הקונבנציונאליים. כמו כן יש לציין כי שרתים וירטואליים מבוססי דיסקים SSD צורכים פחות חשמל מאשר שרתים וירטואלים המבוססים על דיסקים רגילים.

קהל היעד לשרתים וירטואלים מבוססי דיסקים SSD

למעשה, כל מי שחפץ בביצועים מהירים של שרת אחסון, אמינות ואבטחת מידע – עשוי למצוא את מערך השרתים הוירטואליים מבוססי SSD של Jetcloud כמתאימים ביותר לצרכיו. נזכיר, כי גם מנוע החיפוש הגדול והדומיננטי בעולם המערבי – גוגל, רואה במהירות העליה של הפלטפורמה האינטרנטית כמדד חשוב בדירוגה בתוצאות מנוע החיפוש. המטרה של גוגל היא להציג עבור כל שאילתא את תוצאות החיפוש, כלומר האתרים המתאימים ביותר לגולשים – להעניק לגולשים חוויה טובה ככל האפשר על ידי שימוש במנוע החיפוש. אחד ההיבטים של חוויה זו הוא במהירות הטעינה של הפלטפורמה או האפליקציה המקוונת: ככל שזו נטענת ומגיבה מהר יותר, כך עשוי גוגל לדרג אותה גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

יחד עם זאת, ניתן להצביע על קהל יעד ממוקד יותר לשימוש בשרתי VPS מבוססי דיסקים SSD:

  1. בעלי פלטפורמות תוכן: כגון וורדפרס, ג’ומלה, דרופל וכדומה – אשר שואפים למיקסום כח המחשוב של חברת ההוסטינג ולקיצור משמעותי בזמן התגובה של שאילתות המתבצעות בפלטפורמות התוכן, יעניקו לגולשים חוויה של תגובה מהירה ומענה מהיר לכל הפעולות המתבצעות באתר.
  2. בעלי פלטפורמות או אפליקציות מסחר מקוון – ימצאו בשרתים וירטואלים מבוססי SSD כמקור לא אכזב להגדלת מכירות ומוניטין העסק המקוון. תגובה מהירה של זירת המכירות, מתן אפשרות לתעבורה גבוהה ושימוש בזיכרון המטמון של שרת ה- VPS – עשויים להיות כלים בעלי משמעות גדולה להצלחה עסקית.